ဗမာမြတ္စလင္ ႏိုးၾကားေရးညီလာခံကို ၁၉၄၁ခု၊ ေမလ(၁)ရက္ေန႔မွ
စတင္၍က်င္းပခ့ဲပါသည္။ အဆိုပါညီ လာခံကို ေမလ(၄) ရက္ေန႔တြင္ အာဇာနည္ ဆရာႀကီး
ဦးရာဇတ္က သဘာပတိအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္ခ့ဲ ပါသည္။ ထိုညီလာခံတြင္ပင္ ၁၉၄၁-၄၂
ခုႏွစ္အတြက္ ဗဟိုအလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႔ကို ေ႐ြးခ်ယ္ တင္ေျမႇာက္ ခ့ဲရာတြင္
ဥကၠဌအျဖစ္ မႏၱေလးၿမိဳ႕ ဗဟုိအမ်ဳိးသားအထက္တန္းေက်ာင္းအုပ္ အာဇာနည္ဆရာႀကီး
ဦးရာ ဇတ္အား ေ႐ြးခ်ယ္ခ့ဲပါသည္။၁၉၄၁ခု၊ ေမလ(၄)ရက္ေန႔တြင္ အဆိုပါညီလာခံ၌ အာဇာနည္ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္က
သဘာပတိအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ခ့ဲပါသည္။ ထိုသို႔ သဘာပတိအျဖစ္ ေဆာင္႐ြက္စဥ္
ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္က သဘာပတိမိန္႔ခြန္း ႁမြက္ၾကားခ့ဲပါသည္။ အဆိုပါ
မိန္႔ခြန္းအျပည့္ အစံုမွာ ေအာက္ပါ အတိုင္းျဖစ္ ပါသည္။
အာဇာနည္ေခါင္းေဆာင္ ဆရာႀကီး ဦးရာဇတ္၏ မိန္႔ခြန္း
ၾကက္သေရအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္
ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ျမန္မာမြတ္စလင္အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အစည္းအေ၀းႀကီးမွ
ဥကၠဌအျဖစ္ ကၽြႏ္ုပ္အားေ႐ြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္းကို ျမန္မာမြတ္စလင္အခ်င္းခ်င္း
ေပးအပ္ခ်ီးျမႇင့္ႏိုင္ေသာ ဂုဏ္ျဒပ္အေပါင္းတြင္ အႀကီးဆံုးဂုဏ္ျဒပ္ဟု
ေအာက္ေမ့မိပါသည္။
ဤသို႔ ခ်ီးျမႇင့္အပ္ေသာ ၀တၱရားကို ကၽြႏ္ုပ္သည္ အလႅာအရွင္ျမတ္၏
အလိုေတာ္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္၏ စြမ္းအားရွိသမွ်ေဆာင္ရြက္ပါမည္။
ယင္းသို႔ေဆာင္႐ြက္ရာတြင္ ႂကြေရာက္ေတာ္မူၾကကုန္ေသာ
ကိုယ္စားလွယ္အေပါင္းတို႔ကလည္း ကူညီေထာက္ပ့ံၾကလိမ့္ဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
ပါတီဂုိဏ္းဃနအစည္းအေ၀းမဟုတ္
ကၽြႏ္ုပ္သည္ ဤအစည္းအေ၀းႀကီး၏ ဥကၠဌမိန္႔ခြန္းကို ႁမြက္ၾကားရန္
စီစဥ္ရာတြင္ ဆင္ျခင္မိသည္ကား ဤအစည္းအေ၀းႀကီးသည္ ျမန္မာျပည္တြင္
မၾကာခဏျပဳလုပ္ေနၾကသည့္ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အစည္းအေ၀းႀကီးေလာ့။ ႏိုင္ငံေရးပါတီ
အစည္းအေ၀းႀကီးမဟုတ္ပါေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္
ကၽြႏ္ုပ္တို႔အစည္းအေ၀းႀကီးတြင္ ဆင္းရဲသား၀ါဒကို ႏွစ္သက္၍
ဆင္းရဲသားပါတီ၀င္မ်ားလည္း ပါ၀င္ၾကသည္။ ဒို႔ဗမာအစည္းအရုံးအဖြဲ႔၀င္
ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ားလည္း ပါ၀င္ၾကသည္။ မ်ဳိးခ်စ္ပါတီ၀င္ မြတ္စလင္မ်ားလည္း
ပါ၀င္ၾကသည္။ က်န္အျခားဂုိဏ္းသား မြတ္စလင္မ်ားလည္း ပါ၀င္ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ယခုအစည္းအေ၀းႀကီးသည္ ႏိုင္ငံေရးပါတီဂုိဏ္းဂန အစည္းအေ၀းမ်ဳိး
မျဖစ္ႏိုင္ေပ။ ဤသို႔ဆိုလွ်င္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အစည္းအေ၀းႀကီးသည္
မည္သို႔သေဘာရွိေသာ အစည္းအေ၀းႀကီးေပနည္း။ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးရွိ ဆင္းရဲသူ၊
ဆင္းရဲသားမ်ား၊ ခ်မ္းသာသူမ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား၊ လယ္သမားမ်ား၊ ပညာတတ္မ်ား၊
အစိုးရအမႈထမ္းမ်ား၊ မြတ္စလင္လူႀကီးလူငယ္ လူလတ္တန္းစားမ်ား၊
ကုန္သည္ပြဲစားမ်ား အားလံုးပါ၀င္ေသာ ျမန္မာတႏိုင္ငံလံုးရွိ မြတ္စလင္ထု
တစ္ရပ္လံုး၏ အစည္းအေ၀းႀကီး ျဖစ္ပါသည္။
ယခုႂကြေရာက္လာေသာ မင္းမိန္းမ၊ မင္းေယာက်္ား ပရိတ္သတ္ထဲတြင္ အခ်ဳိ႕က
အဖႏိုင္ငံျခားသားမ်ား ျဖစ္ၾကေပလိမ့္မည္။ အခ်ဳိ႕ကား အဘိုးသာလွ်င္
ႏိုင္ငံျခားသား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အခ်ဳိ႕ကားေဘး၊ အခ်ဳိ႕ကား ဘီ၊ အခ်ဳိ႕ကား
ဘင္သာလွ်င္ ႏိုင္ငံျခားသား ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ အခ်ဳိ႕ကား ႏိုင္ငံျခားသားေသြး
လံုး၀ခမ္းေျခာက္ၿပီး၊ ျမန္မာလူမ်ဳိး မြတ္စလင္ စင္စစ္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
မွန္စီေရႊခ်ဗလီ
ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔မွာ ျမန္မာမင္းအဆက္ဆက္တို႔က ခ်ီျမႇင့္ေျမႇာက္စား
သဒၵါျခင္းခံရ၍ ကုန္းတပ္၊ အေျမာက္တပ္မ်ားကို အုပ္ခ်ဳပ္လွ်က္
သက္စြန္႔ႀကိဳးပမ္းအမႈေတာ္ကို ထမ္းေဆာင္ခ့ဲၾကေသာ လူမ်ဳိးမ်ား ျဖစ္ခ့ဲၾက၏။
အေလာင္းမင္းတရားႀကီး ဦးေအာင္ေဇယ်သည္ ရန္သူမ်ားကို ၿဖိဳဖ်က္ရန္အတြက္
ဤျမန္မာမြတ္စလင္မ်ားကို အမႈေတာ္ထမ္းေစခ့ဲ၏။
ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔ကလည္း အလံုးအရင္းႏွင့္ ဘုရင္မင္းျမတ္၏
ေက်းဇူးေတာ္သစၥာကို ေစာင့္သိရိုေသစြာ အမႈေတာ္ထမ္းခ့ဲၾကသျဖင့္ ေျမဒူးနယ္၌
မွန္စီေရႊခ်ဗလီႀကီးမ်ားကို ဘုရင္းမင္းျမတ္က ေဆာက္လုပ္ခ်ီးျမႇင့္
ေပးသနားေတာ္ မူခ့ဲျခင္းျဖစ္၏။ ယင္းက့ဲသို႔ ႏွစ္ပရိေစၦဒ အဓြန္႔ရွည္စြာ
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ဆိုးတူေကာင္းဖက္ ဘုရင့္အက်ဳိး၊
တိုင္းျပည္အက်ဳိးကို သယ္ပိုးထမ္းေဆာင္လာခ့ဲၾကေသာ ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ား
ျဖစ္ၾကပါသည္။ ယင္းျမန္မာမြတ္စလင္မ်ားကို လြန္ခ့ဲေသာ ၁၃၀၀ ျပည့္ႏွစ္
(ခရစ္ႏွစ္ ၁၉၃၈) တြင္ အမိႈက္ကစ ျပႆမီးေလာင္ဆိုသလို တိမ္ငုတ္ေနေသာ
စာအုပ္ေဟာင္း၊ စာအုပ္စုတ္တအုပ္ကို ယိုးမယ္ဖြဲ႔ကာ
ႏိုင္ငံေရးေသြးစုတ္သူမ်ားတို႔၏ ပေယာဂေၾကာင့္ အဓိကရုဏ္းျဖစ္ခ့ဲ ၾကရသည္။
ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔မွာ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ခ့ဲရသည္။ ဥစၥာပစၥည္း
ဆံုး႐ႈံးနစ္နာသည္အထိ ျဖစ္ခ့ဲရသည္။ ေရွးအခါက လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္
အေပါင္းအသင္းေဟာင္းအခ်င္းခ်င္းတို႔၏ ေမတၱာစိတ္ဓါတ္ ေမ့ေလ်ာ့လွ်က္
ျမန္မာျပည္တြင္ စီးပြားရွာရန္ မေန႔တေန႔က ေရာက္လာၾကေသာ ႏိုင္ငံျခားသား
သူစိမ္းျပင္ျပင္ ျပဳလုပ္ထင္မွတ္ျခင္း ခံရသည္ကို ပိုမိုႏွစ္နာၾက၏။
ကၽြႏ္ုပ္တို႔သာလွ်င္ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ရသည္မဟုတ္။ တိုင္းျပည္၏ ရာဇ၀င္ကို
သိရွိ၍ ႏိုင္ငံေရးအျမင္က်ယ္ေသာ ဗုဒၶသာသာေခါင္းေဆာင္မ်ားလည္း
စိတ္အပ်က္ႀကီးပ်က္ခ့ဲရ၏။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ထင္ျမင္ခ်က္က ထို၁၃၀၀ခုႏွစ္က
အဓိကရုဏ္းသည္ ဤအစည္းအေ၀းႀကီးကို ျဖစ္ေပၚေစေသာ အေၾကာင္းမ်ားအနက္
တစ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ထိုက့ဲသို႔ အခ်င္းခ်င္းအထင္မွား၊
အျမင္မွားေသြးခြဲျခင္းကိုကာကြယ္ရန္ အထူးလိုအပ္ပါသည္။
ဤႏွစ္က်င္းပလွ်က္ရွိေသာ ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ား၏ အစည္းအေ၀းႀကီး၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား
အဘယ္နည္းဆိုေသာ ပုစာၦေပၚေပါက္လာ၏။
ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေသာစနစ္
အျမတ္ထုတ္လိုသူ ေသြးစုတ္တခ်ဳိ႕က “ယခုေခတ္ဟာ
ေရွးေခတ္(ေရွးျမန္မာဘုရင္မ်ားေခတ္) မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ ယခုမင္းကား
(ေရွးျမန္မာဘုရင္မင္းျမတ္မ်ား) မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ ယခုအုပ္ခ်ဳပ္ပံုစနစ္ကား၊
ေရွးစနစ္မဟုတ္ေတာ့ၿပီ။ ဘုရာမင္းျမတ္မ်ား၏ ေက်းေတာ္မ်ဳိး၊
ကၽြန္ေတာ္မ်ဳိးမ်ားျဖစ္ၾကကုန္ေသာ “ပသီလူမ်ဳိး” တို႔သည္ ရပ္ျခားတိုင္းျပည္
တပါးျဖစ္ေသာ ေဆာ္ဒီအာေရဗ်ႏိုင္ငံ၊ မကၠာၿမိဳ႕ေတာ္မွာ မ်က္ႏွာညိဳးငယ္စြာ
ပင္ပန္းခ်ိနဲ႔မည္ကို ပူပင္၍ ေဒါင္းတံဆိပ္ဇရပ္ကို မကၠာၿမိဳ႕ေတာ္တြင္
ထုတ္လုပ္ခ်ီးျမႇင့္ ေပးသနားေတာ္မူေသာ ပဥၥသံဃာယနာတင္
မင္းတရားႀကီးမရွိေတာ့ၿပီ”။
“ယခုအုပ္ခ်ဳပ္ေသာစနစ္ကား ပသီလူမ်ဳိးတို႔၏ လိုအင္ဆႏၵကို ျဖည့္ဆည္းရန္၊
ပသီလူမ်ဳိးကို ၀န္ထမ္းခန္႔ေသာ နည္းစနစ္မဟုတ္၊ ႏိုင္ငံေခါင္းေဆာင္မ်ားက
အစဥ္သတိေပးလွ်က္ရွိသည့္ လူမ်ဳိးခ်င္းေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္ေသာ (Divide and rule
policy) စနစ္ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ကား
တိုင္းရင္းသားလူမ်ဳိးခ်င္း ေသြးခြဲအုပ္ခ်ဳပ္မႈကို
တားဆီးေဆာင္႐ြက္ရန္ျဖစ္၏”။
ထို႔ျပင္ လူတို႔မည္သည္ ဂုဏ္ရွိေသာသူ၊ ပစၥည္းဓန ကုန္လံုႂကြယ္၀ေသာသူ၊
အင္အားႀကီးမားေသာ သူမ်ားကိုသာ ေခၚခ်င္၊ ေျပာခ်င္၊ ေပါင္းသင္းခ်င္၊
ဆက္ဆံခ်င္၊ ေဆြးမ်ဳိးေတာ္စပ္ခ်င္ေသာ စိတ္အာသီသရွိေၾကာင္းကို ကၽြႏ္ုပ္တို႔
သိရွိရမည္ျဖစ္၏။
ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔သည္ မညီညႊတ္ေသာ ကသီလင္တ၊ တကြဲတျပားရွိေနပါလွ်င္
မည္သူမွ် ဂရုစိုက္ အသိအမွတ္ျပဳမည္ မဟုတ္။ သို႔ျဖစ္ျခင္းေၾကာင့္ ဤအစည္းအေ၀းက
ဤခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈမထားသင့္။ အားႀကိဳးမာန္တက္ ေဆာင္ရြက္ရန္
ဂရုျပဳထုိက္၏။
ကၽြႏ္ုပ္သည္ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲၿပီးအတိုင္း အေလာင္းဘုရားဦးေအာင္ေဇယ်သည္
ရန္သူမ်ားကို ၿဖိဳခြင္းၿပီး ျမန္မာအင္ပါယာႏိုင္ငံေတ္ ထူေထာင္ရာ၌
ေျမဒူး(၇)ရြာမွ ပသီမြတ္စလင္ စစ္သည္ေတာ္မ်ားကို အလံုးအရင္းႏွင့္
စစ္မႈထမ္းေစခ့ဲသည္။
စစ္သားအမ်ဳိး
ထို႔ျပင္ ဘႀကီးေတာ္ဘုရားလက္ထက္ မဟာဗႏၶဳလ စစ္သူႀကီးသည္ အဂၤလိပ္တို႔ႏွင့္
ယွဥ္ၿပိဳင္တိုက္ခိုက္သည့္ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ ပထမစစ္ပြဲတြင္
ဒို႔ဗမာမြတ္စလင္ေတြဟာ ရဲမက္စစ္သည္ေတာ္မ်ားအျဖစ္ အမႈထမ္းခ့ဲၾက၏။
ဒို႔ပသီလူမ်ဳိး ဗမာမြတ္စလင္မ်ားသည္ စစ္ေရးစစ္ရာ၌ ႏွစ္ပရိေစၦဒ အဓြန္႔ရွည္စြာ
အခါသမယမွ ရင္းႏွီးဆက္ဆံ ေလ့လာလိုက္စား ၀ါသနာထံုခ့ဲသည္ကို ရာဇ၀င္တို႔၌
သက္ေသထင္ရွား ရွိခ့ဲေပသည္။
ထို႔ျပင္ ထူးျခားစြာတင္ျပရလွ်င္ မႏၱေလးေရႊ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ကို ႐ႈၾကပါ။
ဒို႔ဗမာမြတ္စလင္တို႔ ယေန႔တိုင္ေနထိုင္ၾကသည့္ ရပ္ကြက္မ်ား၏ အမည္နာမမ်ားကို
ဆင္ျခင္ေတာ္မူၾကပါကုန္။
ဘုရင့္အေျမာက္တပ္တြင္ အမႈထမ္းခ့ဲၾကသူ အေျမာက္တပ္သားမ်ား၏ ေနရသည္
အေျမာက္တန္းျဖစ္၏။ ဘုရင့္ဗံုးတပ္တြင္ အမႈထမ္းခ့ဲေသာ
ဒို႔ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ား၏ ေနရာသည္ ဗံုးအိုးရပ္ကြက္ျဖစ္၏။
ဒို႔ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔ ေနထိုင္ခ့ဲၾကသည့္ စႀကၤာႏြယ္စင္အရပ္ကား
စႀကၤာအေျမာက္တပ္သားမ်ား၏ အရပ္တည္း။ ျမန္မာဘုရင္မင္းျမတ္မ်ား၏
ယံုၾကည္မႈတည္းဟူေသာ ဂုဏ္ကိုရရွိ၍၊ ျမန္မာဘုရင္မင္းျမတ္မ်ား၏
အသက္စည္းစိမ္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ကို သက္စြန္႔ ႀကိဳးပမ္းကာကြယ္ရန္
ခန္႔အပ္ျခင္းခံရေသာ ဒို႔ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ား၏ ေနထိုင္ရာအရပ္သည္
ကိုယ္ရံေတာ္အရပ္အျဖစ္ ယခုတိုင္ ထင္ရွားတည္ရွိ၏။
ဤမွ်မက ထင္ရွားလွသည္မ်ားမွာ ဒို႔ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔သည္
ေရွးမင္းမ်ားလက္ထက္က စစ္မႈေရးရာ၀ါသနာထံု၍ စစ္ပညာ၌ က်င္လည္ခ့ဲေသာ္လည္း
ယခုအခါဒို႔ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ားမွာ (နယ္ခ်ဲ႕)အဂၤလိပ္အစိုးရလက္ထက္
အရွိန္ေမွးမွိန္ေနခုိက္ျဖစ္သည္။ ယခုအခါ ခ်င္း၊ ကခ်င္၊ ကရင္တို႔သာ
စစ္တပ္မ်ားတြင္ လက္ခံ၍ ဒို႔ျမန္မာမြတ္စလင္မ်ားကို လြယ္လြယ္ကူကူ
လက္ခံ၀င္ခြင့္မျပဳသည္ကား ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာျဖစ္၏။ အဂၤလိပ္အစိုးရမင္းတို႔
အျမင္မက်ယ္ရာလည္းေရာက္၏။
လူနည္းစု ျပႆနာလံုး၀မေပါက္ထိုက္
ထို႔ျပင္ ၀မ္းနည္းဖြယ္ရာတရပ္ကား ဤမွ်ေလာက္ျမန္မာဘုရင္မ်ားအက်ဳိး၊
တိုင္းျပည္အက်ဳိးကို သယ္ပိုးေဆာင္ရြက္ခ့ဲၾကေသာ ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔အတြင္းမွ
ယခုလက္ရွိ ေအာက္လႊတ္ေတာ္တြင္ ျမန္မာမြတ္စလင္ တစ္ဦးတေယာက္မွ်
မပါရွိျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ဘိလပ္မ်က္မွာစံုညီ အစည္းအေ၀းတက္ေရာက္ရန္ ေ႐ြးခ်ယ္ျခင္းခံရေသာ
ယခုလႊတ္ေတာ္အမတ္ႀကီး ျမန္မာမြတ္စလင္ ဦးေအာင္သင္းသည္
ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔အဖို႔ သီးသန္႔ေနရာရရွိရန္ အားတက္သေရာမေတာင္းဆိုခ့ဲပါ။
ကၽြႏ္ုပ္ကိုယ္တိုင္လည္း လူမ်ားစုအေျခအေနမွ လူနည္းစုအေျခအေနေရာက္ျခင္းကို
မႏွစ္ၿမိဳ႕ပါ။ အျခားလူနည္းစုမ်ားအေျခအေနမွ လူနည္းစုအေျခအေနေရာက္ျခင္းကို
မႏွစ္ၿမိဳ႕ပါ။ အျခားလူနည္းစုမ်ားကို သီးသန္႔ေနရာေပးသက့ဲသို႔
ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မြတ္စလင္မ်ားကိုလည္း သီးျခားေနရာေပးရန္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏
ကိုယ္စားလွယ္ႀကီး ဦးေအာင္သင္းက မႀကိဳးပမ္းခ့ဲပါ။
ဦးေအာင္သင္းယူဆ သက့ဲသို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အယူအဆကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူနည္းစုျပႆနာ လံုး၀မေပၚေပါက္ထိုက္ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ၁၉၄၁ ခု၊ သန္းေခါင္စာရင္းအရာ ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔၏ လူဦးေရစာရင္းကို သီးျခားေကာက္ခံရန္ ေတာင္းဆိုရာ၌ ဤလူနည္းစုျပႆနာႏွင့္ သီးျခားေ႐ြးေကာက္ ခြင့္ေပးျခင္းကို ပေပ်ာက္္ေစရန္ ရည္ရြယ္ခ့ဲသည္။
ဒီမိုကေရစီ အေျခခံအုတ္ျမစ္
ဦးေအာင္သင္းယူဆ သက့ဲသို႔ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အယူအဆကလည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ လူနည္းစုျပႆနာ လံုး၀မေပၚေပါက္ထိုက္ေပ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔က ၁၉၄၁ ခု၊ သန္းေခါင္စာရင္းအရာ ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔၏ လူဦးေရစာရင္းကို သီးျခားေကာက္ခံရန္ ေတာင္းဆိုရာ၌ ဤလူနည္းစုျပႆနာႏွင့္ သီးျခားေ႐ြးေကာက္ ခြင့္ေပးျခင္းကို ပေပ်ာက္္ေစရန္ ရည္ရြယ္ခ့ဲသည္။
ဒီမိုကေရစီ အေျခခံအုတ္ျမစ္
ျမန္မာျပည္တြင္ လက္ရွိအုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္သည္ကား ဒီမိုကေရစီနစ္ျဖစ္သည္။
ဒီမိုကေရစီစနစ္၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ကား ျပည္သူ႔ဆႏၵသာလွ်င္ျဖစ္၏။ ျပည္သူ႔ဆႏၵကို
တန္ဖိုးထားလွ်င္ ကိုယ္စားလွယ္ႏွင့္တကြ အုပ္ခ်ဳပ္မႈသည္လည္း တန္ဖိုးရွိသည္။
ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔၏ မဲဆႏၵမ်ားကား ျမန္မာျပည္အႏွံ႔အျပားရွိတိုင္းအလိုက္၊
ခရိုင္အလိုက္၊ ၿမိဳ႕နယ္အလိုက္ အစုလို အၿပံဳလိုက္ ရွိေနၾကသည္။
ထိုဆႏၵမ်ားကို ရႏိုင္ေအာင္၊ ယခုကြန္ဖရင့္အစည္းအေ၀းက စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္၏။
သို႔စီမံခန္႔ခြဲႏိုင္ေသာ အေျခအေနရွိလွ်င္ ျမန္မာမြတ္စလင္ အမတ္မ်ားလည္း
ေ႐ြးခ်ယ္ပိုင္ခြင့္ ရမည္ျဖစ္။ ျမန္မာမြတ္စလင္အမတ္ မရႏိုင္ေသာ နယ္ေျမမ်ား၌
ျမန္မာမြတ္စလင္တို႔၏ အက်ဳိးကို ေစာင့္ေရွာက္ေပးမည္ဆိုသည့္ အာမ၀ႏၱာခံယူေသာ
အမတ္မ်ားေသာ္လည္း ေစလႊတ္ႏိုင္ရန္ အေၾကာင္းရွိ၏။
နိဂံုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ ေျပာလိုသည္ကား ျမန္မာျပည္တြင္
အယူ၀ါဒကြဲျပားျခင္းကို အေၾကာင္းျပ၍ လူမ်ဳိးစည္းလံုးညီညႊတ္မႈ၊
တိုင္းျပည္တိုးတက္ခ်မ္းသာမႈတို႔ကို မပ်က္စီးေစသင့္ပါ။ သေဘာထားႀကီးျခင္း၊
တိုင္းျပည္ကိုခ်စ္ျခင္း စေသာ ေမတၱာတရားတို႔ျဖင့္ လူမ်ဳိးစည္းလံုးမႈကို
ျဖစ္ေစလွ်က္ ငါကား သူႏွင့္မတူ၊ သီးျခားလူမ်ဳိးဟူေသာ စိတ္ထားကို
တိုင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ ဖိႏွိပ္ထားရမည္။ ငါတို႔သည္ လူမ်ဳိးအားျဖင့္
ျမန္မာ၊ ဘာသာအားျဖင့္ အစၥလာမ္၊ ေနထိုင္ဌာန ျမန္မာျပည္၊ သယ္ပိုးရန္ကိစၥ
ျမန္မာ့အက်ဳိးဟူ၍ စြဲစြဲလန္းလန္း မွတ္ယူ၍ ႀကိဳးစားေဆာင္႐ြက္ ၾကရန္ျဖစ္၏။
(ဆရာႀကီး မိန္႔ခြန္း ဆံုး၏။)
No comments:
Post a Comment