လိုအပ္မယ္ထင္တဲ့ သမုိင္းေလာက္ဘဲ
ျဖတ္ကုိးကား ပါရေစ။ သိပ္အေသးစိပ္ မသြားေတာ့ဘဲ၊ လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔
ငုံမိေအာင္ဘဲ ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ျပည္မက မြတ္စလင္နဲ႔ ပတ္သက္တာကုိဘဲ အဓိကထား
ေျပာပါမယ္။
ျမန္မာျပည္ကုိ အစၥလာမ္သာသနာ မေပၚခင္ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္
(၁၅၀၀) မတုိင္ခင္ကတည္းက မြတ္စလင္မျဖစ္ေသးတဲ့ အာရဗ္၊ ပါရွင္း၊ အိႏၵိယသား၊
တရုပ္ စသည္တုိ႔ ကုန္ကူး၊ စစ္ဝန္ထမ္း၊ အေျခစုိက္တဲ့ သမုိင္းအေထာက္အထားေတြ
အခုိင္အမာရွိတယ္။ အစၥလာမ္သာသနာ ေပၚျပီးေတာ့လည္း အစၥလာမ္သာသနာကုိ လက္ခံျပီး
ဆက္လက္အေျခစုိက္ၾကတယ္။ သူတုိ႔ကုိ ကုလား၊ ပန္းေသး(ပန္းသီ)၊ ပသီကုလား၊ ပသီ၊
ေဇတဘာဒီ၊ ျမန္မာ(ဗမာ)မြတ္စလင္ စသျဖင့္ေခၚၾကတယ္။ ပသီဆုိတဲ့အသုံးအႏႈံးကုိ
ပုဂံေခတ္ေက်ာက္စာေတြမွာ ရွိတယ္။
၁၉၄၆ခု ဇႏၷဝါရီလမွာ က်င္းပတဲ့
ေရႊတိဂုံအလယ္ပစၥယံညီလာခံမွာ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ အမွတ္(၆)အရ ဗမာမြတ္စလင္ကုိ
တုိင္းရင္းသားအျဖစ္ ထပ္ဆင့္အတည္ျပဳထားတယ္။
သုိ႔ေသာ္ ဗမာလုပ္မလား။
ဗမာမြတ္စလင္(ပသီ) သီးျခားလုပ္မလားဆုိျပီး ၁၉၄၆ခု ဒီဇဘၤာမွာ က်င္းပတဲ့
ဗမာမြတ္စလင္ကြန္ဂရက္မွာ ေဆြးေႏြးျပီး မဲခဲြၾကတယ္။ မဲတူေနတဲ့အတြက္ သဘာပတိ
ဦးရာဇတ္ရဲ့ သဘာပတိမဲအရ ဗမာလူမ်ိဳးအျဖစ္ ခံယူမယ္လုိ႔ ဆုံးျဖတ္ခဲ့တယ္။
ကန္႔ကြက္မဲ တစ္ဝက္အင္အားရွိတဲ့ အုပ္စုက ဗမာလူမ်ိုဳးကုိ လက္မခံဘဲ
ပသီအျဖစ္ခံယူမယ္လုိ႔ ေၾကျငာခဲ့တယ္။
ဒိေနာက္ ပသီလႈပ္ရွားမႈ
ျဖစ္ေပၚခဲ့သလို ျမန္မာ(ဗမာ)ကုိ ျမန္မာ(ဗမာ)က သိေရးဆုိျပီး
ျမန္မာမြတ္စလင္ေတြက ငါတုိ႔က ျမန္မာျဖစ္တယ္။ ငါတုိ႔ကုိ အျခားျမန္မာေတြ
သိၾကပါေစ၊ လက္ခံၾကပါေစဆုိျပီး ျမန္မာျဖစ္ေရး လႈပ္ရွားမႈႀကီးတစ္ခု
ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီလႈပ္ရွားမႈရဲ့ ထင္ရွားတက္ၾကြတဲ့
ေခါင္းေဆာင္တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ ဦးညီညီက မေသခင္မွာ စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္
ေျပာသြားတဲ့စကားတစ္ခြန္းက “ဦးေလးက ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကုလားႀကီးပါကြာ”တဲ့။
ဒီစကားမ်ိဳးကိုဘဲ ထပ္တူအတိအက် ကြယ္လြန္သူ သံအမတ္ႀကီးေဟာင္းႏွင့္
ပင္လုံပိသုကာတစ္ဦးျဖစ္သူ ဦးေဖခင္ကလည္း ရင္နာနာနဲ႔ ေျပာသြားခဲ့တယ္။
၁၉၅၄မွာ ဦးႏုက ျမန္မာမြတ္စလင္ဆုိတာ ဘာသာေရးနဲ႔ လူမ်ိဳးအမည္တဲြေနလုိ႔
မသင့္ေတာ္ဘူး။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ဟာ တုိင္းရင္းသား ျမန္မာေတြျဖစ္တယ္။
ျမန္မာမြတ္စလင္လူမ်ိဳးကုိ မသုံးၾကပါနဲ႔။ ျမန္မာမြတ္စလင္ဆုိျပီး
အဖဲြ႔အစည္းေတြလည္း မလုပ္ၾကပါနဲ႔ဆုိျပီး တားျမစ္ပါတယ္။ ဦးႏုေျပာတာ
မွန္ပါတယ္။
အဲဒီအခါမွာ ျမန္မာကုိ ျမန္မာကသိေရးဆုိျပီး
ကုိယ့္ကုိကုိယ္ ျမန္မာေၾကျငာေနသူေတြလည္း ကုလားဘဲ အေခၚခံေနရလုိ႔
စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ ျဖစ္ေနၾကျပီ။ သမုိင္းအေထာက္အထားေတြလည္း ရွိေနတဲ့
ပသီအမည္ကုိဘဲ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ သီးသီးသန္႔သန္႔ ခံယူမွျဖစ္မယ္ဆုိျပီး
ပသီလႈပ္ရွားမႈကလည္း အေတာ္လည္း အရွိန္ရေနျပီျဖစ္တယ္။
သုိ႔ေသာ္
၁၉၆၂ အာဏာသိမ္းျပီးေနာက္ပုိင္းမွာ အဖဲြ႔အစည္းေတြ၊ လႈပ္ရွားမႈေတြအားလုံး
ရပ္တန္႔ကုန္ေတာ့ ပသီႏုိင္ငံေရးပါတီေတြ၊ အဖဲြ႔အစည္းေတြလည္း
အျခားအဖဲြ႔အစည္းေတြလုိ တစ္ခဏန္းရပ္ခဲ့ရတယ္။
ကံဆုိးခ်င္ေတာ့ ဖေအ၊
မေအ၊ အဖုိး၊ အဖြား၊ အဘီ၊ အဘင္ကအစ ရာခုိင္ႏႈံးျပည့္ တရုပ္စစ္စစ္ႀကီး
ဗုိလ္ေနဝင္းက သူ႔ကုိယ္သူ ကေနာင္မင္းသားက ဆင္းသက္လာတာပါဆုိျပီး
မြတ္စလင္ေတြကုိ စကတည္းက ႏွိမ္ခဲ့တာ ၁၉၈၂ ႏိုင္ငံသားဥပေဒ
ျပဌာန္းျပီးေနာက္ပုိင္းမွာေတာ့ ျမန္မာျပည္မွာ မြတ္စလင္ဖိႏွိပ္မႈ
အထြဋ္အထိပ္ေရာက္ခဲ့တယ္။
အခုအေျခအေနကုိေတာ့ အထူးေရးမေနေတာ့ဘူး။
အားလုံးသိေနၾကတယ္။ ဦးခင္ရီကလည္း က်ေနာ္တုိ႔ကုိ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳး
(၁၃၅)မ်ိုးမွာ မပါဘူးဆုိတဲ့အတြက္ ပသီလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ျမန္မာမြတ္စလင္လည္း
မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ က်ိဳလီယာ၊ ပထန္၊ ေမမန္၊ ပန္းေသး၊ ေျမဒူး၊ ပသွ်ဴး၊ စူရတီလည္း
မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကုလားနဲ႔ ဗမာနဲ႔ေပါင္းတဲ့ ကုဗလူမ်ိဳးလည္း မဟုတ္၊
လားမားလူမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ လူမ်ိဳးနာမည္က “အျခား”
လူမ်ိဳးျဖစ္သြားျပီ။
ကုိင္း၊ ၂၀၁၄ သန္းေခါင္စာရင္းမွာ ဘယ္လုိျဖည့္မလဲ။
အိႏၵိယ+ျမန္မာ+ဘဂၤါလီ+ ရွမ္း+ မြန္+ကရင္+ ဆုိျပီး မွတ္ပုံတင္ထဲမွာ
ရွိတဲ့အတုိင္း ေရးထဲ့ရင္လည္း အျခားလူမ်ိဳးဘဲ။ က်ိဳလီယာ၊ စူရတီဆုိရင္လည္း
အျခားလူမ်ိဳးဘဲ။ ပသီ၊ ျမန္မာမြတ္စလင္ ဆုိရင္လည္း အျခားလူမ်ိဳးဘဲ။
ေရြႊမန္းတင္ေမာင္ရဲ့ ဘုရားအေလာင္း ေလးေတာ္တင္ခဏ္းဇာတ္ထဲက အမတ္ႀကီးေျပာသလုိ
ေဒဝဒဟသြားရင္လည္း ဟုိက် အသတ္ခံရမွာဘဲ။ မသြားဘူး ျငင္းရင္လည္း ဒီမွာ
အသတ္ခံရမွာဘဲ။ အသတ္ခံရတာခ်င္း အတူတူ ေျခေညာင္း မခံေတာ့ဘူးေဟ့။ မသြားဘူး။
ဒီမွာဘဲ အသတ္ခံေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ ကိန္းဆုိက္ေနျပီ။
အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မိမိျဖည့္ခ်င္ရာ လူမ်ိဳးအမည္ကုိ ျဖည့္ခ်င္သူမ်ား
ျဖည့္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ တုိက္တြန္းခြင့္မ်ား ရွိတယ္ဆုိရင္ျဖင့္
ပသီဆုိတဲ့ အမည္ကုိ ျဖည့္ၾကပါ။
အခုလည္းဘဲ ျမန္မာျပည္က
မြတ္စလင္ေတြဟာ လူမ်ိဳးအမ်ိဳးမ်ိဳး ကဲြျပားေနၾကေသာ္လည္း၊ သားေပး၊ သမီးယူကုိ
မြတ္စလင္ျဖစ္ျခင္းေပၚမွာဘဲ အေျခခံျပီး လုပ္ေဆာင္ေနၾကတာမုိ႔ အခုအခ်ိန္မွာ
ဘယ္လုိဘဲ ကဲြျပားမႈ အနည္းငယ္ ရွိေနေသာ္ျငားလည္း တစ္ခ်ိန္မွာ
လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳးအျဖစ္သာ ရပ္တည္လာၾကမွာမုိ႔ ေျခေညာင္းခံျပီး ဟုိလူမ်ိဳး
ဒီလူမ်ိဳး လုပ္မေနၾကပါနဲ႔။ ပသီလုိက္ၾကပါဗ်ာလုိ႔ ေမတၱာရပ္ပါတယ္။
ပသီျဖစ္လည္း အျခားလူမ်ိဳးျဖစ္မွာကို က်ေနာ္တုိ႔ သိထားပါတယ္။ ပသီဆုိတဲ့
Unified Entity အမည္တစ္ခုတည္းေအာက္မွာ တစ္စုတစ္ေဝးတည္း ရွိေနျခင္းက
ညီညြတ္ျခင္းဆုိတဲ့ မဂၤလာကုိ ေပးပါတယ္။ ညီညြတ္ျခင္း ရွိမွသာ
ေအာင္ျမင္မႈဆုိတာကုိ ရႏုိင္တယ္ မဟုတ္ပါလား။
အန္ကလ္ ဦးေအာင္ရဲ႕ ေဖစ္ဘြခ္စာမ်က္ႏွာမွ-၂၀၁၄သန္းေခါင္းစာရင္းကိစၥရွင္းလင္းခ်က္။
No comments:
Post a Comment